Tuesday, 3 July 2012

TIPS : 04 MAKANAN pALING BAIK UNTUK WANITA .

Assalamualaikum and Good Morning All :))

pagi nee nak SHARE sikit about Tittle d atas laaa oukeee . hehehe . meh , bacaa .


01 . Daging Kerbau
- m'mandang kn pompuan nee every month akn period , ianyaa akn wat pompuan nee berasa lebih lemah b'banding kaum lelaki . so , ntuk dpat kn semula kndungan zat besi yd d perlu kn , dging kerbau adalah sumber yg t'baik . and dging kerbau tnpa lemak m'rupa kn diet mknan yg pling baik ntuk wnitaa . cause dging kerbau nee dpat membantu ntuk tingkat kn energy and kurang kn brat badan .


02 . Taufu
- Taufu ne mgandungi kndungan protein soyaa yg tinggi and dpat m'bantu ntuk meminimum kn kesan 'menopaus' ( nanti klau pompuan ne dah capai umur dlam 50 above , kitaa akan stop haid a.k.a 'menopaus' ) , menguat kn tulang and mgurang kn kolesterol .



03 . Betik
- Betik ne faveret Dk , tpi Mama slalu larang t'lmpau mkan betik . huhu =.= oukeee , continue . betik nee mngandungi 2x ganda vitamin C b'bnding buah Oren . s'biji buah betik yg b'saiz sderhana mgandungi 188 mg vitamin C and just 119 kalori . ini laa sumber vitamin yg terbaik ntuk pompuan . nah kan . that's y Dk skaa mkan betik . nanti nak inform ngan Mama . hahahhha .



04 . Sayuran hijau
- lastly , sayuran hijau . oukee . sayuran hijau nee dapat m'bantu pompuan mencegah / melawan osteoporosis ( tulang belakang nya tulang tu ) yg d hadapi oleh kaum2 pompuan ne . para penyelidik m'bukti kn bahawa sayur2an berdaun hijau gelap mcam sawi , bayam , brokoli and etc daa laa yg terbaik ntuk pompuan sbab adaa vitamin jugak . then , para2 penyelidik ne mngkaji bahwa pompuan2 yg ckup amik vitamin K ( minimun 109 mikrogram dari vitamin harian ) , berkemungkinan hnyaa 30% shaja mgalami patah tulang pinggul b'banding pompuan yg tedaaa m'makan ny .


# tadaaaa ! abis ntuk bab ne . hahahaha . next time Dk nak SHARE sal khasiat aiskrim plak . hehhehhe . jan lupaa bacaa erk . mwahhx ! syang blog n korang . #

No comments:

Post a Comment